De macht van vrouwelijke influencers

Influencer marketing: tot voor kort had je waarschijnlijk nog nooit van deze term gehoord. Niet onlogisch, aangezien het een relatief jonge tak betreft in het online medialandschap. De laatste maanden ontdekken steeds meer bedrijven de kracht van doelgerichte influencer marketing en het bereik dat deze zogenaamde influencers hebben. De jeugd leeft tegenwoordig zo goed als volledig online. Van nieuws tot entertainment en aankopen… Alles passeert via de digitale snelweg! Waar het vroeger voornamelijk beroemdheden waren die de plak zwaaiden, zijn de laatste tijd veel meer bloggers en vloggers opgekomen. Je kan het zien als een verschuiving van autoriteit naar invloed. Denk bijvoorbeeld aan de Zweedse blogster Janni Elsson DelĂ©r. Sinds zij haar blog in 2013 opstartte, heeft ze een enorm bereik opgebouwd. Het valt op dat er binnen dit type marketing een bepaalde trend zich aan het ontwikkelen is; de representatie van vrouwen. Hierbij staan hun zelfstandigheid en hun kennis over een specifiek onderwerp centraal!

De kracht van influencer marketing
De kracht van influencer marketing

(Visited 1 times, 1 visits today)