De meest opvallende vrouwen in de media deze zomer

Vrouwen moeten geen imitatiemannen worden’, aldus Arianna Huffington, de ex-directrice van de Huffington Post. Volgens haar is het tijd voor een derde feministische golf, waarin de focus ligt op het aanstellen van meer vrouwen aan de top. Vrouwen in de media zijn een belangrijke bron van inspiratie en maken het probleem van te weinig vrouwen aan de top bespreekbaar. Er is echter lange tijd een groot verschil geweest tussen het aantal mannen in de media en het aantal vrouwen. Onderzoek van Vrouwenindemedia.nl toonde in 2009 aan dat mannen vijf keer vaker aan het woord zijn in de media dan vrouwen. Het goede nieuws is dat er steeds meer opvallende vrouwen op bijvoorbeeld de sociale media te vinden zijn. We noemen graag twee vrouwen in de media die het volgen zeker waard zijn. Allereerst, Anna Kendrick. Anna is een beroemde actrice, maar dankzij haar actieve rol op de sociale media weten we nu ook dat ze erg grappig en down-to-earth is. Een aantal grappige tweets van Anna deze zomer: “Soms ga ik het huis uit alleen maar zodat ik niet hoef te zeggen, als iemand me vraagt hoe mijn dag was, dat ik alleen maar Netflix heb gekeken en verantwoordelijkheden heb vermeden.” Of: “Dit gebeurt er net: mijn psycholoog verliet haar kantoor net op het moment dat ik arriveerde. Geen goed teken.” Of als je bijvoorbeeld geïnteresseerd bent in mode en design, houd dan het Instagram account van Stella McCartney in de gaten. Ze is een van de weinige modeontwerpers die ook daadwerkelijk zelf haar sociale media update. Deze ontwikkelingen geven ons de mogelijkheid een kijkje te nemen in het leven van succesvolle vrouwen en daardoor geïnspireerd te raken. Wat dat betreft kunnen we dus concluderen dat talloze vrouwen deze zomer, en in de toekomst, een steeds prominentere rol zullen vervullen.

 

(Visited 61 times, 1 visits today)